Norfakta for Nationen / Klassekampen 6. juli 2024
Andre partier: Pensjonistpartiet: 0,6 pst. Kystpartiet: 0,6 pst. Liberalistene: 0,1 pst. Industri- og næringspartiet: 1,2 pst. Norgesdemokratene: 1,7 pst. (pollofpolls.no registrerer oppslutningen til et utvalg nasjonale partier i Andre-gruppen når denne gjøres kjent av målingens oppdragsgiver.)
Les nettsaken fra Nationen / Klassekampen: Senterpartiet nær sperregrensa: – Må være en vekker
Vis fordeling av mandater basert på pollofpolls.nos mandatberegning. Fordelingen kan avvike noe fra instituttets fordeling. Instituttets fordeling er brukt under, dersom den er kjent.
Vis beregnet antall stemmer bak hvert mandat for denne meningsmålingen.
Fakta om meningsmålingen
Sannsynlighet for ulike mandatfordelinger
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for Ap
Mandater iht meningsmåling |
41 |
Gjennomsnitt mandater |
42 |
Mandater 68 pst konfidens |
39 - 44 |
Mandater 95 pst konfidens |
38 - 48 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for Høyre
Mandater iht meningsmåling |
50 |
Gjennomsnitt mandater |
50 |
Mandater 68 pst konfidens |
48 - 52 |
Mandater 95 pst konfidens |
46 - 55 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for Frp
Mandater iht meningsmåling |
24 |
Gjennomsnitt mandater |
25 |
Mandater 68 pst konfidens |
22 - 27 |
Mandater 95 pst konfidens |
21 - 30 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for SV
Mandater iht meningsmåling |
16 |
Gjennomsnitt mandater |
16 |
Mandater 68 pst konfidens |
15 - 18 |
Mandater 95 pst konfidens |
12 - 19 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for Sp
Mandater iht meningsmåling |
8 |
Gjennomsnitt mandater |
7 |
Mandater 68 pst konfidens |
7 - 9 |
Mandater 95 pst konfidens |
0 - 14 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for KrF
Mandater iht meningsmåling |
7 |
Gjennomsnitt mandater |
6 |
Mandater 68 pst konfidens |
0 - 8 |
Mandater 95 pst konfidens |
0 - 9 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for Venstre
Mandater iht meningsmåling |
9 |
Gjennomsnitt mandater |
8 |
Mandater 68 pst konfidens |
8 - 10 |
Mandater 95 pst konfidens |
3 - 12 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for MDG
Mandater iht meningsmåling |
3 |
Gjennomsnitt mandater |
4 |
Mandater 68 pst konfidens |
0 - 6 |
Mandater 95 pst konfidens |
0 - 8 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Mandatberegning for Rødt
Mandater iht meningsmåling |
11 |
Gjennomsnitt mandater |
11 |
Mandater 68 pst konfidens |
9 - 12 |
Mandater 95 pst konfidens |
8 - 13 |
Viktig: Les fotnoter og forbehold om denne tabellen |
- Gjennomsnitt er gjennomsnittet av antall mandater partiet får i våre beregninger, rundet av til nærmeste heltall.
- 68/95 prosent konfidens betyr at det reelle antall mandater er innenfor intervallet i 68/95 prosent av tilfellene.
|
- Det er usikkerhet knyttet til enhver meningsmåling. Dette illustreres ved feilmarginen. Den er beregnet slik at den reelle oppslutningen skal ligge innenfor feilmarginen i 95 prosent av tilfellene. Mandatberegningen for meningsmålingen foretas imidlertid på grunnlag av ett presist tall for oppslutning, men usikkerheten i oppslutning forplanter seg også til mandatfordelingen. Denne figuren illustrerer hvordan usikkerheten ved meningsmålingen forplanter seg til mandatfordelingen.
- Beregningen gjennomføres ved at det foretas 250 000 mandatberegninger hvor partienes oppslutning varierer i tråd med usikkerheten i meningsmålingen. Sannsynligheten for ulike mandattall fremkommer ved at det telles opp hvor mange ganger de ulike mandattallene forekommer og dette tallet deles på antallet beregninger.
- Der hvor det er angitt null prosent sannsynlighet for et konkret mandattall i figuren, er sannsynligheten rundet ned til null prosent. Det vil si at sannsynligheten er 0,49 prosent eller lavere. Mandattall som aldri forekommer i beregningene vises ikke i figuren.
Endringer fra forrige måling og feilmarginer
Oppslutning i prosent. Endringer beregnes når det foreligger en tidligere måling. Feilmarginer beregnes når det foreligger opplysninger om antall spurte.
|
Ap |
Høyre |
Frp |
SV |
Sp |
KrF |
Venstre |
MDG |
Rødt |
Andre |
Endring |
1,7 |
4,0 |
-2,7 |
-0,9 |
-2,9 |
0,6 |
-0,9 |
0,3 |
-2,0 |
2,8 |
Feilmargin |
±2,5 |
±2,8 |
±2,1 |
±1,8 |
±1,3 |
±1,2 |
±1,3 |
±1,2 |
±1,5 |
±1,5 |
Endring signifikant |
Nei |
Ja |
Ja |
Nei |
Ja |
Nei |
Nei |
Nei |
Ja |
Ja |
Kjønnsfordeling ved denne mandatfordelingen
94 (56 pst) menn og 75 (44 pst) kvinner.
Disse ville ikke blitt gjenvalgt til Stortinget hvis dette hadde blitt valgresultatet
Basert på pollofpolls.nos mandatberegning og stortingsvalglistene i 2025. Beregningene forutsetter at alle partier har lik relativ endring i alle fylker.
Disse ville blitt nye, faste stortingsrepresentanter hvis dette hadde blitt valgresultatet
Basert på pollofpolls.nos mandatberegning og stortingsvalglistene i 2025. Beregningene forutsetter at alle partier har lik relativ endring i alle fylker.
I tillegg, foreløpig uten foto:
- Aps kandidat nummer 3 fra Østfold, Hashim Abdi
- Aps kandidat nummer 1 fra Akershus, Tonje Brenna
- Aps kandidat nummer 3 fra Oslo, Jan Christian Vestre
- Aps kandidat nummer 2 fra Oppland, Anne Hagenborg
- Aps kandidat nummer 2 fra Buskerud, Solveig Vestenfor
- Aps kandidat nummer 1 fra Vest-Agder, Kai Steffen Østensen
- Aps kandidat nummer 1 fra Rogaland, Andreas Bjelland Eriksen
- Aps kandidat nummer 2 fra Rogaland, Ruth Mariann Hop
- Aps kandidat nummer 3 fra Rogaland, Julia Eikeland
- Aps kandidat nummer 2 fra Hordaland, Rune Bakervik
- Aps kandidat nummer 1 fra Sør-Trøndelag, Trond Giske
- Aps kandidat nummer 2 fra Sør-Trøndelag, Anniken Refseth
- Aps kandidat nummer 3 fra Sør-Trøndelag, Isak Veierud Busch
- Aps kandidat nummer 1 fra Nord-Trøndelag, Bente Estil
- Aps kandidat nummer 2 fra Nord-Trøndelag, Vebjørn Gorseth
- Aps kandidat nummer 2 fra Finnmark, Sigurd Kvammen Rafaelsen
- Hs kandidat nummer 2 fra Østfold, Elin Ileby Nakstad
- Hs kandidat nummer 3 fra Østfold, Erik Mogens Unaas
- Hs kandidat nummer 4 fra Akershus, Kari Sofie Bjørnsen
- Hs kandidat nummer 5 fra Akershus, Håkon Snortheim
- Hs kandidat nummer 7 fra Akershus, Tonje Anderson Olsen
- Hs kandidat nummer 8 fra Akershus, Sebastian Lundahl Otterhals
- Hs kandidat nummer 5 fra Oslo, Ola Svenneby
- Hs kandidat nummer 2 fra Vestfold, Mathias Willassen Hanssen
- Hs kandidat nummer 3 fra Vestfold, Rita Kilvær
- Hs kandidat nummer 2 fra Telemark, Helene Røsholt
- Hs kandidat nummer 1 fra Aust-Agder, Haagen Severin Nilson Poppe
- Hs kandidat nummer 1 fra Vest-Agder, Amalie Gunnufsen
- Hs kandidat nummer 2 fra Vest-Agder, Hannah Benedicte Teigland
- Hs kandidat nummer 3 fra Rogaland, Lasse Anfinsen Fredheim
- Hs kandidat nummer 4 fra Rogaland, Sanna Rana
- Hs kandidat nummer 5 fra Rogaland, Margrethe Vika
- Hs kandidat nummer 5 fra Hordaland, Lise-May Sæle
- Hs kandidat nummer 1 fra Møre og Romsdal, Monica Molvær
- Hs kandidat nummer 2 fra Møre og Romsdal, Carl-Henrik Myrseth Moltumyr
- Hs kandidat nummer 2 fra Sør-Trøndelag, Henrik Gottfries Kierulf
- Hs kandidat nummer 3 fra Sør-Trøndelag, Ingvill Dalseg
- Hs kandidat nummer 1 fra Nord-Trøndelag, Pål Sæther Eiden
- Hs kandidat nummer 2 fra Nordland, Anita Sollie
- Frps kandidat nummer 1 fra Oslo, Tor Mikkel Wara
- Frps kandidat nummer 1 fra Oppland, Lars Terje Høiendahl Rem
- Frps kandidat nummer 1 fra Vest-Agder, Alf Erik Andersen
- Frps kandidat nummer 1 fra Rogaland, Kristoffer Sivertsen
- Frps kandidat nummer 2 fra Rogaland, Pål Morten Borgli
- Frps kandidat nummer 3 fra Rogaland, May Helen Hetland Ervik
- Frps kandidat nummer 1 fra Sogn og Fjordane, Stig Even Søvik Lillestøl
- Frps kandidat nummer 1 fra Sør-Trøndelag, Lill Harriet Sandaune
- SVs kandidat nummer 1 fra Østfold, Åse Kristina Heien
- SVs kandidat nummer 2 fra Akershus, Balder Alvær Olafsen
- SVs kandidat nummer 2 fra Oslo, Sunniva Holmås Eidsvoll
- SVs kandidat nummer 1 fra Hedmark, Amund Røhr Heggelund
- SVs kandidat nummer 1 fra Hordaland, Marthe Hammer
- SVs kandidat nummer 2 fra Hordaland, Alexander Papas
- SVs kandidat nummer 1 fra Møre og Romsdal, Line Karlsvik
- SVs kandidat nummer 1 fra Nordland, Christian Torset
- SVs kandidat nummer 1 fra Troms, Pål Julius Austrem Skogholt
- Sps kandidat nummer 1 fra Nord-Trøndelag, Bjørn Arild Gram
- Sps kandidat nummer 1 fra Nordland, Bent-Joacim Bentzen
- KrFs kandidat nummer 1 fra Aust-Agder, Jorunn Gleditsch Lossius
- KrFs kandidat nummer 1 fra Vest-Agder, Jorunn Gleditsch Lossius
- KrFs kandidat nummer 2 fra Vest-Agder, Jørgen Haugland Kristiansen
- KrFs kandidat nummer 1 fra Rogaland, Jonas Andersen Sayed
- KrFs kandidat nummer 1 fra Hordaland, Joel Ystebø
- KrFs kandidat nummer 1 fra Sogn og Fjordane, Jonatan Hurthi
- KrFs kandidat nummer 1 fra Nord-Trøndelag, Majen Helen Sævik
- Vs kandidat nummer 3 fra Oslo, Marit Kristine Vea
- Vs kandidat nummer 1 fra Hedmark, Stig Vaagan
- Vs kandidat nummer 1 fra Oppland, Kristin Jess-Bakken
- Vs kandidat nummer 1 fra Nordland, Tarjei Svalbjørg
- Vs kandidat nummer 1 fra Finnmark, Trine Noodt
- MDGs kandidat nummer 1 fra Oslo, Arild Hermstad
- MDGs kandidat nummer 2 fra Oslo, Ingrid Liland
- Rs kandidat nummer 1 fra Østfold, Remi Alexander Sølvberg
- Rs kandidat nummer 1 fra Buskerud, Linn-Elise Øhn Mehlen
- Rs kandidat nummer 1 fra Troms, Hanne Beate Stenvaag
Last opp bilder av kandidater.
Siste registrerte målinger fra samme byrå og oppdragsgiver
Måling |
Ap |
Høyre |
Frp |
SV |
Sp |
KrF |
Venstre |
MDG |
Rødt |
Andre |
Valg S-2021 |
26,3 (48) |
20,4 (36) |
11,6 (21) |
7,6 (13) |
13,5 (28) |
3,8 (3) |
4,6 (8) |
3,9 (3) |
4,7 (8) |
3,6 (1) |
Norfakta / Nat. / KK - 7/6-2025 |
27,3 (50) |
18,2 (32) |
21,5 (42) |
5,5 (10) |
5,9 (10) |
3,5 (3) |
4,6 (8) |
3,7 (3) |
6,3 (11) |
3,4 (0) |
Norfakta / Nat. / KK - 10/5-2025 |
28,4 (54) |
20,7 (38) |
17,5 (34) |
7,0 (11) |
6,1 (9) |
4,2 (6) |
4,2 (7) |
2,5 (1) |
6,0 (9) |
3,6 (0) |
Norfakta / Nat. / KK - 5/4-2025 |
24,0 (46) |
21,6 (39) |
19,2 (35) |
6,7 (12) |
8,4 (15) |
3,5 (3) |
5,3 (10) |
3,0 (2) |
4,0 (7) |
4,4 (0) |
Norfakta / Nat. / KK - 8/3-2025 |
26,5 (52) |
19,7 (36) |
24,3 (45) |
7,1 (11) |
4,8 (8) |
2,6 (1) |
4,1 (7) |
2,5 (1) |
5,0 (8) |
3,4 (0) |
Norfakta / Nat. / KK - 8/2-2025 |
24,7 (47) |
18,2 (32) |
24,7 (45) |
7,6 (13) |
6,1 (11) |
3,0 (2) |
4,6 (8) |
2,7 (1) |
5,7 (10) |
2,8 (0) |